Eleonoros Katakinaitės tapybos, geometrinių piešinių ir skaitmeninės kūrybos darbų paroda „Integralumas“
Eleonoros Katakinaitės tapybos, geometrinių piešinių ir skaitmeninės kūrybos darbų paroda „Integralumas“
Prasideda:
Baigiasi:
Vieta:
Vilniaus centrinė biblioteka |
Kviečiame į Eleonoros Katakinaitės tapybos, geometrinių piešinių ir skaitmeninės kūrybos darbų parodą „Integralumas“ Vilniaus centrinėje bibliotekoje, Žirmūnų g. 6. Parodą pamatyti galite iki gegužės 31 d.
APIE AUTORĘ
Eleonora Katakinaitė (gim. 1984, Panevėžyje), nuo kūrybinio kelio pradžios domėjosi abstrakčia kūryba, išlaisvinančia nuo žemiškos realybės atkartojimo, leidžiančia pažvelgti į sąvokų, archetipų ir idėjų pasaulį giliau ir plačiau. Studijuodama architektūrą rinkosi užduotis padedančias perprasti principus, kuriais supanti aplinka mus veikia: spalvų poveikis žmogaus emocinei būsenai, energetinė sakralios paskirties statinio formų analizė, tentinės konstrukcijos koncepcija kaip rožės žiedo interpretacija – tik keli projektai, kuriais jau tuomet kūrėja palietė sritis, kurios vėliau buvo tyrinėjamos ir plėtojamos vizualinėje kūryboje.
Greta architektūrinės praktikos nuolat sugrįždama prie vizualinio meno, pirma fotografijos, paskui tapybos, geometrinių piešinių ir galiausiai skaitmeninės kūrybos, Eleonora skverbėsi vis į gilesnius sąmonės ir visatos slėpinių sluoksnius. Per kūrybą ji tyrinėja pasaulio kūrinijos dėsnius bei veikimo principus, žmogiškos patirties Žemėje įtaką sielos keliui, ryšio su aukštesne sąmone ir iš to gimstančių kūrinių poveikį žmogaus būsenai, dvasiniam augimui.
Kaip ir einant savęs pažinimo keliu, taip ir kūrybiniuose darbuose – stebėtojui juos analizuojant, atskleidžiami vis kiti sluoksniai, tad kūrinių pavadinimai kinta einant laikui. Prigimties daugiamatiškumas leidžia tyrinėti pasaulį ir išreikšti save per skirtingus suvokimo lygmenis, tuo būdu artėjant prie INTEGRALUMO. Tą atspindi ir kūrybinis kelias, su kuriuo lankytojai supažindinami šioje parodoje.
KŪRYBINIS KELIAS TRUMPAI
2004-2011 m. dominavo fotografija – unikalaus požiūrio taško į tuos pačius regimojo pasaulio dalykus paieška, fiksavimas ir perteikimas.
2010 m. Lapkričio mėn. Surengta asmeninė fotografijų paroda „CHOICES“ (liet. Pasirinkimai) Pafos mieste, Kipre.
2010-2023 m. tapyba – moteriškos, chaotiškos energijos intuityvi išraiška ir suvaldymas tapant akrilu ant drobės.
2013 m. birželio mėn. surengta autorinė tapybos darbų paroda „GRĮŽIMAS“ Panevėžio Gabrielės Petkevičaitės-Bitės bibliotekoje.
2019-2022 m. laikotarpis skatino ieškoti stabilumo ir saugumo, tad iš vidinio (ne)žinojimo meditatyviu keliu gimstantys geometriniai piešiniai yra kaip atsvara visai tuo metu tvyrojusiai sumaiščiai.
2021-2023 m. paskutinis kūrybinis etapas – skaitmeniniai piešiniai, kur perteikiama ir analizuojama subtilių Žmogaus kūnų sandara ir kaita.
AUTORĖ APIE SAVO KŪRYBĄ
Ant drobės tapau iš meilės gyvenimui, geometrinius piešinius įkvepia mažai pažinta mūsų realybės stebuklinga dalis, o skaitmeninių piešinių mūza-dabarties momentas kuriuo noriu dalintis.
Pats kūrybos procesas yra visiškai intuityvus, nuo spalvos pasirinkimo iki išreikštų linijų ir formų. Kurdama leidžiu rankoms perteikti tai, kas nori atsiskleisti man prieš akis, nevaržau proceso mintimis, pasvarstymais. Kylančias dvejones dėl galutinio rezultato priimu kaip dar vieną atsikleidžiantį savo aspektą, kurį turiu pažinti. Per kūrinius geriau pažįstu save, su kiekvienu iš jų keičiuosi, ir neprisirišu prie vieno išraiškos būdo.
Paskutiniai tapybos darbai patys kalbėjo, kad technika netinkama tam, kas nori būti išpiešta. Tad ėmiausi popieriaus ir rašiklių, leidusių atsiskleisti geometriniams piešiniams. Juose dominuoja apskritimas, tad daugelis linkę vadinti piešinius mandalomis. Tačiau man šie kūriniai yra tarsi mano pačios kuriamos gyvybės gėlės. Naudojant bazines formas, kurios ir yra visos materialios realybės struktūros pagrindas, formuoju struktūras, kurios harmonizuoja aplinką, kvantiniame lygmenyje padeda sinchronizuotis su gyvybės energijos tėkme. Tai tarsi daugiamačių struktūrų projekcija dvimatėje plokštumoje. Kaip ir namo planas dar nėra trimatis statinys.
Skaitmeninių piešinių ėmiausi iš noro dalintis savo kūryba su daugiau žmonių internetinėje erdvėje. Ranka atliktų darbų fotografijos, iškraipydamos originalo spalvas, nesugeba pilnai perteikti kūrinio esmės. Tik įveikusi savo vidinį pasipriešinimą skaitmeninei kūrybai, atradau naują būdą saviraiškai.
Šia paroda noriu padrąsinti lankytojus atrasti savo begalines galimybes, lengviau paleisti tai, kas jau nebetarnauja jums ir galbūt iš naujo atrasti gebėjimą stebėtis pačia būtimi su visais stebuklais, kurie tik ir laukia kada galės nustebinti.
Permanyti gyvybės egzistavimo stebuklo naudojant vien smalsų protą nepavyks, būtinas patyrimas visa savo esybe. Bet mes galime plėsti savo suvokimą supažindinami protą su vis naujais požiūrio taškais. Jų begalybė, kaip ir realybės versijų.
AUTORĖ APIE PARODĄ
INTEGRALUMAS man, kaip visapusiškas sąmonės, proto, jausmų ir energetinės bei dvasinės plotmių vientisumas ir autentiškumo įkūnijimas per nuolat kintančią būtį Žemėje. Savo darbais kalbu apie Būties daugiamatiškumą, Žmogaus universalumą, gebėjimą tekėti per gyvenimą išreiškiant save vis naujais būdais. Kūrybinis procesas man visuomet yra atradimų metas. Pasinerdama į įkvėpimo tėkmę ir dalyvaudama tame pilnai dažnai randu atsakymus, kurių niekas kitas negalėtų pateikti, gaunu neįkainojamų įžvalgų, o baigusi kūrinį, ir toliau jį tyrinėju skaitydama pasąmonės neverbalines žinutes man.
Abstrakčiuose mano kūriniuose pagrindiniai elementai yra pradinės kūrinijos formos, spalvos ir „gyvi“ simboliai, įkūnijantys archetipines formas, personas, veiksnius, būsenas, reiškinius ir visatos kūrimo principus. Raštas ir piešiniai – kaip sielos ar aukštesnės sąmonės kalbėjimo su Žemėje veikiančia asmenybe bendravimo forma, kurią pasitelkus sakralioje erdvėje galime tyrinėti ir įsisąmoninti žmogaus vidinio ir nematomo pasaulio plotmes. Raštai, su savimi nešdami neverbalinę informaciją, per formą ir spalvą gali sužadinti tam tikras stebinčiojo jau turimus, bet pamirštus prigimtinės esaties aspektus. Remiantis požiūriu, kad visata yra mūsų sąmonės atspindys, stebėdami intuityviai ar su ketinimu kurtus darbus, galime paskatinti sąmonės budimą iš ribotos materialios realybės ir keliauti integralaus ir beribio gyvenimo link. Ketinimo galios naudojimas kūryboje paskatino paskutinius du kūrybinius etapus bei atnešė didelių vidinių pokyčių mano bei asmeninius piešinius užsakiusių žmonių gyvenimuose, todėl juos mėgstu vadinti transformaciniais, integralumą žadinančiais kūriniais.
Simboliška tai, kad darbai eksponuojami trijuose lygmenyse – žmogaus protas linkęs sieti daugiamatiškumą su sluoksniais, kurie yra aukščiau vienas kito. Nors mano įsitikinimu visi sluoksniai persidengia ir susilieja, neabejoju, jog lipimas laiptais padės lengviau patirti tai, ką noriu perteikti žiūrovui savo darbais. Mūsų visatoje viskas veikia veidrodiniu principu, todėl lipdami aukštyn laiptais artėsite prie prigimtinės savo esmės, kuri yra pačiame esaties centre.
Pirmame aukšte rasite skaitmeninius piešinius ( Giclée spauda ant FineArt popieriaus)
Ilgai atidėliojau skaitmeninę kūryba, dėl vidinio įsitikinimo, jog kūrybos ir skaitmeniniai pasauliai turi mažai ką bendro. Tačiau atradimų kupinas ankstesnis periodas atnešė laisvumo šioje srityje. Tiesa, skaitmeniniai kūriniai atliekami pirštais liečiant ekraną, tad rankos dalyvavimas procese labai aktyvus. Savo kūriniais skaitmeninėje erdvėję, įgalinančioje įamžinti ir kūrinių atsiradimo procesą, piešiu simetriškus spalvų ir formų derinius, kaip abstrakčius subtilios realybės atvaizdus dvimatėje plokštumoje. Kiekvienas ketinimas, jausmas, idėja, žmogus turi unikalų „atspaudą“ kurį ir siekiu perteikti šiais piešiniais.
Antrame aukšte eksponuojami geometriniai piešiniai (rašikliai, pieštukai ant kartono)
Savo galia struktūrizuoti gyvenimiškų patirčių visumą, apjungti ligi tol sąsajos neradusius prisiminimus ir patirtis į vieną kūrinį, geometrinė kūryba leido pažvelgti sluoksniu giliau, rodos į pačios visatos radimosi bei gyvybinės energijos tekėjimo principus. Geometriniais kūriniais, kur dažnai dominuoja apskritimas su savo centru, kaip visatos modelio atspindys dvimatėje plokštumoje, tyrinėju aukštesnius jausmus, žmogaus ryšį su visata bei Kūrėju, analizuoju pagrindinių geometrinių formų perduodamą žinią, formos sąsają su tam tikra spalva, formų bei spalvų tarpusavio ryšius bei sąsajas su mūsų realybėje egzistuojančiais šių formų „atspindžiais“. Geometrija, kaip materialios realybės kūrimo principas, nuo atomo iki Saulės sistemos ar visos Visatos – ir toliau lydi mane kitose kūrybinėse srityse: architektūroje, grafiniame dizaine bei kasdienybėje.
Piešiniuose sutinkami raštai – kaip senųjų raštų bei rašto istorijos tyrinėjimų laikotarpio gyvenime atspindys. Nuo gimimo turėjau gebėjimą rašyti kaire ranka, dėl visuomenėje įsigalėjusio įsitikinimo teko išmokti naudotis dešine ranka, bet tai įgalino mane vėliau kūryboje naudoti abi rankas, rašant ar piešiant sinchroniškai abejomis rankomis. Žmogaus kūnų simetrija – kaip visatos veidrodiškumo principo atspindys, tad ji dažnai sutinkama paskutiniuose kūrybos etapuose. Intuityvūs raštai piešiniuose gali būti traktuojami kaip sielos ar aukštesnės sąmonės žinutės stebėtojo pasąmonei. Būties daugiamatiškumas atsiskleidžia per skirtingus piešinių sluoksnius: linijos, formos, spalvos, raštai, tarpusavio sąsajos, proporcijos, kuriama forma, jos intensyvumas, kuriuos stebėdami akimis priimame informaciją per sensorinius bei subtilius lygmenis.
Trečiame aukšte susipažinsite su spalvingais akrilo ant drobės tapybos darbais
Akrilinius dažus pasirinkau dėl spalvų grynumo ir dažų maišymosi specifikos. Mėgaujuosi terapiniu tapybos procesu, stebėdama kaip pirmi potėpiai ir formos pamažu virsta harmoningu, stabiliu, bet gyvu kūriniu. Abstrakčios formos ir intuityviai parinktos spalvos randasi drobėje proceso metu, išryškėja bestebint tai kas jau yra atvaizduota. Kūriniuose dažnai kartojasi spiralės, lenktos linijos –, kurios nukreipia tėkmę lyg srauniu upeliu. Tapybos darbai unikalūs tuo, kad stebėtojo žvilgsnis nejučia nukreipiamas judėti nuo vienos kūrinio vietos prie kitos, tuo būdu žmogaus dėmesys keliauja per skirtingas formas ir spalvas, o stebėtojas turi galimybę patirti proto ramybę bei emocinio kūno harmonizavimąsi.
Sužinoti daugiau apie mano kūrybą, galite apsilankę svetainėje eleonora.katakinaite.lt
Ten rasite ir nuorodas į soc. tinklų profilius.
Norėdami įsigyti patikusį ar užsakyti asmeninį kūrinį, galite susisiekti
el.paštu eleonora@katakinaite.lt arba skambinti tel. +370 601 69319